4 Ocak 2016 Pazartesi

FORMULA 1’DE 2015 SEZONU

Formula 1’de 2015 sezonu geride kalırken, Mercedes topladığı 703 puanla en yakın rakibi Ferrari’ye 275 puan fark atarak takımlar şampiyonluğunda ipi göğüsledi. Mercedes pilotu Lewis Hamilton ise takım arkadaşı Nico Rosberg’in üstünde zafere ulaştı.
 
MERCEDES ZORLAMADI

Mercedes yine bildiğimiz gibiydi. Yetenekli ama istikrarsız pilot Lewis Hamilton’a üçüncü dünya şampiyonluğunu kazandırdı. Uzun virajlarda dahi yağ gibi akan araçlar aerodinamik açıdan ne kadar önde olduklarının net ispatı gibiydi. Güçlü motorlarına rağmen ciddi dayanıklılık problemi yaşamadılar, çoğu yarışta araçları zorlamadılar bile. İşin acı tarafı, gerçekten de tur başına 2 sn. saklama ihtimalleri şehir efsanesi olma ihtimalinden daha fazlaydı.



 FERRARI KAZANMAYI HATIRLIYOR

Ferrari sezona ciddi bir revizyonla başladı. Arrivabane’nin teknik kadroya dönüşüyle toparlanmış gibi görünen takımda, Maurizio’nun etkisini esas önümüzdeki sezon göreceğiz. Zira, Arrivabane göreve geldiğinde, eski takım patronu Mattiacci bu sezonun aracı geliştiriliyordu bile. Bunun dışında 4 defa Dünya şampiyonluğu bulunan Vettel’i transfer etmeleri de yaşadıkları kabuk değişiminin bir başka yüzüydü. Ferrari geçen sezona nazaran daha hızlıydı, ki aldıkları 3 yarış galibiyeti bunu kanıtlar nitelikteydi. Vettel kazanmayı unutan takım için biçilmiş kaftan olduğunu ispatladı. Efsanevi pilot Raikkonen ise sezonu hayal kırıklıklarıyla sonlandırdı. Yarış içinde çok süratli ve atak ancak ne var ki, tek tur atmayı öğrenemediği sürece yarış galibiyeti alabilmesi söz konusu değil. Yine de birçoklarının artık son sezonu gözüyle baktığı bu sezonun, belki de en güzel haberi Ferrari yönetiminin kullandığı +1 yıllık opsiyonu oldu. Gelecek sezonun merakla beklenen hikâyesi olacak Kimi’nin son tangosu.

RED BULL, KANATLANDIRMADI

Red Bull sezon boyunca, Renault motorundan şikayet etti durdu. Hatta üstü kapalı spordan çekilebileceklerini dahi dillendirdiler. Sonuçta Renault da durur mu, 2016’nın ilk sıcak gelişmesi olarak niteleyebileceğimiz şekilde Lotus’u satın alarak padoğa geri döndü. Jean Alesi ve birçokları onlara podyum şansı vermiyorsa da, 2005’te Alonso’yu parlatan takımın kendileri olduğunu unutmamakta fayda var. Geçen yıl Vettel’i geride bırakan Ricciardo, bu defa Kvyat’ın gerisinde kaldı. Red Bull net bir şekilde çap ve güç kaybetti bu sezon. Gelecek sezon ise onlar için daha karanlık görünüyor, Mercedes haklı olarak hali hazırda en iyi olan motorunu rakibine vermek istemiyor, diğer bir seçenek olan Ferrari ise güncel motoru vermeyeceğini açıkladı. Görece dayanıklı Renault motoruna burun kıvıran takım yönetiminin Honda motorunu da istemeyeceği çıkarımını yaparsak spordan çekilmeleri işten değil.



McLAREN BEKLENTİLERİ YÜKSELTMENİN BEDELİNİ ÖDEDİ

McLaren sezonun en büyük süpriziydi. Sahipleri tarafından yarı yolda bırakılan Manor (Marussia)’nın hemen önünde takımlar şampiyonasında 9. olabildiler ancak. Mercedes ile tüm bağları kopartıp Honda’yı spora geri döndürdükleri bu sezon hiç şüphe yok ki hiç de düşündükleri gibi geçmedi onlar için. İki eski dünya şampiyonu pilota sahip olmalarına rağmen, araçları çoğu yarışta finish dahi göremedi. Honda’nın canavar gibi olduğu izlenimini verdiği motorun, saf hız üretme konusunda oldukça yetersiz olması şöyle dursun, aracın yaşadığı teknik ve dayanıklılık sorunları bir türlü giderilemedi sezon boyunca. Önümüzdeki sezon daha iyi bir noktada olacakları kesin, ancak Hamilton’un üçüncü şampiyonluğuna uzandığı şu zamanlarda, Alonso’nun rekabet edemeyen bir aracı sürmeye bir sezon daha devam etmeyeceği de kesin. 2007’deki hesaplarını kapatmış değiller zira.

VERSTAPPEN: MAX'IMUM RİSK

Eski Formula pilotu Jos Verstappen’in oğlu Max Verstappen, Torro Rosso ile henüz 17 yaşında adımını attığı F1 arenasında kendinden söz ettirmeyi başaracak gibi. Sezon içinde başta Maldonado olmak üzere birçok pilotla takıştı, babasının desteğiyle ve yaşına istinaden pek fazla üzerine gidilmiyor oluşuyla paçayı sıyırmış gibi gözükse de, yazılı olmayan kuralları hiçe sayarak yaptığı riskli hamleler ona antipati kazandırıyor. Mental açıdan olgunlaşırsa, benimsediği riskli sürüş ileride fanlar tarafondan çok tutulabilir.

HABER: Gökhan GÜNÜÇ

0 yorum:

Yorum Gönder